יום שישי, ינואר 02, 2015

חפץ מעבר לתינוק - איך ולמה? איך לתפור שמיכי בקלות.

בתור אמא דנדשה אני לומדת הרבה מושגים שפעם היו ממני והלאה. עוד לפני לידת ריקי הבנתי ששינה היא דבר חשוב גם לתינוקות (כי אז גדל המוח ) וגם למבוגרים (כי אז המוח נשאר שפוי). בן זוגי התלהב מ"הלוחשת לתינוקות" והחלטנו לנסות את השיטה.

אחד מהרעיונות שמקבלים על שנת תינוקות הוא "חפץ מעבר - Comfort object". לאלו שעוד לא מכירים את זה זהו "חפץ שילד חש קשר רגשי מיוחד כלפיו והוא מייצג עבורו אובייקט התקשרות (עם ההורה). התינוק משתמש בחפץ מעבר על מנת להרגיש בטוח כאשר הוא לא עם הוריו. זה יכול להיות :דובי, בובה שמיכה, חיתול בד, מוצץ .... (ויקיפדיה)", (עוד כמה עובדות על זה כאן). אז לפני שריקי תתאהב לי באיזה דובי סיני או חיתול ישן החלטתי שעדיף שתקשר לשמיכי שאני אעשה. 

כרגיל, אחרי גלישה מהירה בחנויות אשר מוכרות את המוצר הבנתי שאני עושה לבד. הבת שלי אמורה להקשר רק לחפצים שאני עשיתי (חחחח). חיפשתי  בד דקיק קל ונעים, אך כל בדי הטריקו שמצאתי היו מאוד עבים וכבדים... עד שנזכרתי שפעם היה לי צעיף מאוד נעים שקניתי ב"הודיס", קפצתי לחנות  והנה הם עדיין שם- 3 צעיפים  ב-100,  ענקיים וממכרים למגע.

הרעיון היה לעשות שמיכת - בובה. בהתחלה ממש רציתי לעשות ראש וגפיים ואז הבנתי שאני מעדיפה משהו יותר מופשט.

דבר אחד למדתי מכל המאמרים שקראתי על חפץ מעבר - צריכים 2 זהים. כי תמיד אפשר להחליף בינהם כאשר אחד נמצעא בכביסה. ושנית, כי גם אם שוכחים אותו תמיד יש גיבוי. 


קודם כל חילקתי את הצעיפים ל 2 ותפרנו לאורך ההקף (אני תכננתי וחתכתי ודודתי תפרה). השארנו פינה אחת פתוחה. 


כבר אמרתי שעושים 2 ארנבונים?  אז צריכים 4 אוזניים ושיהיו ערוכות  מספיק.


כדי לעשות ראש תפרנו כרית פנימית בצורת משולש, אשר מולאה באקרילן, ונתפרה בין השכבות בפינה הפתוחה שהשארנו קודם.



הדבר האחרון שנשאר לי לעשות - לרקום פנים, שיצאו יותר דומות לכלבלב מאשר ארנב, אבל לא נראה לי שריקי עוד מתעניינת באמת הזאולוגית


בסופו של דבר השמיכה הזו הפכה למוצר סופר שימושי. אני לא יודעת האם ריקי כבר פיתחה רגשות עזים כלפי שמיכי שלה אבל אין ספק שזה עוזר לה להירדם. מדי פעם היא מחזיקה אוזניים בידיים ולפעמים מכסה את עינייה עם השמיכי בדקיקה או מניחה את ראשה על הפינה המרופדת של השמיכי ומשתמשת בה ככרית אמיתית.


תודה רבה לדודתי  היקרה - הסבתא ה"שלישית" של ריקי על עזרתה בתפירת שמיכי.



ושיהיה לנו לילה שקט וללא הפרעות!

ריקי ואינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה